Trouwkaart met de mooiste bijbelteksten.

Veel aanstaande bruidsparen zoeken bij een christelijke trouwkaart een mooie bijbeltekst en/of kerkelijke inzegening in de tekst. In het huwelijk wordt de verbondenheid tussen twee mensen duidelijk. Als mensen hun huwelijk in een kerk laten inzegenen vragen ze God om zijn zegen over hun verbond. Daarbij passen verschillende bijbelteksten. Ben je op zoek naar een Bijbeltekst voor op een trouwkaart, christelijke teksten huwelijk of Bijbelteksten relatie? Dan zou ons overzicht Bijbelteksten huwelijk best wel eens van pas kunnen komen.

Op zoek naar mooie bijbeltekst voor trouwkaart

Als je er voor hebt gekozen om een Bijbeltekst op de trouwkaart te zetten, zijn er veel gedeelten uit de bijbel waar je uit kunt kiezen. We komen er in dit artikel uitgebreid op gerug. Je wilt graag een bijbelste tekst, bijvoorbeeld omdat het geloof voor jullie allebei heel veel betekent, of omdat jullie in de kerk gaan trouwen en een trouwtekst daarvoor belangrijk is. Maar waar begin je nu je zoektocht naar een mooie Bijbeltekst? Ga eerst eens samen zitten om er achter te komen of jullie al een lijstje kunnen maken van favoriete teksten. Wellicht wordt het dan al snel duidelijk. Dan zou je nog kunnen kijken naar de vertaling. In welke Bijbelvertaling wordt jullie favoriete tekst het mooiste neergezet? Heb je een eerste eigen inventarisatie, dan kun je nu verder in dit artikel lezen over wellicht aanvullingen of extra inspirtie.

De meeste van onderstaande Bijbelteksten zijn oorspronkelijk niet geschreven als trouwtekst. En in de Bijbelteksten op deze pagina wordt het huwelijk niet altijd letterlijk genoemd, maar gaat het wel vaak over relaties en trouw. Ze gaan vaak allereerst over Gods liefde voor zijn volk Israël, en/of over het liefhebben van je naaste. Vaak kiezen bruidsparen wel voor deze Bijbelse trouwteksten, juist omdat het plaatje dat de Bijbel ons over liefde voorhoudt zo inspirerend en zo mooi is. En een bruiloft is toch bij uitstek het feest van de liefde?

Bijbelse trouwteksten uit Korinthe

In hoofdstuk 13 van 1 Korintiërs staan meerdere trouwgerelateerde teksten. Beroemd is het stuk over liefde en hoe essentieel de liefde is. Er staan verschillende verzen in die je kan gebruiken op je trouwaankondiging.

Ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde. 1 Korintiërs 13:13

Groot is de HEER, hem komt alle lof toe, zijn grootheid is niet te doorgronden. Ps 145:3 De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, ze verheugt zich niet over het onrecht maar maar vindt vreugde in de waarheid. Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze. De liefde zal nooit vergaan. 1 Korintiërs 13:4-8– Wij hebben lief omdat God ons het eerst heeft liefgehad. 1 Johannes 4: 19

Hemelhoog is uw liefde, tot aan de wolken reikt uw trouw. Ps.108:5- De liefde is geduldig en vol goedheid. Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze. 1 Korinthe 13

Trouwteksten Hooglied

Ik ben van mijn lief, en mijn lief is van mij. Hooglied 6:3 Draag mij als een zegel op je hart, als een zegel op je arm. Sterk als de dood is de liefde, beklemmend als het dodenrijk de hartstocht. De liefde is een vlammend vuur, een laaiende vlam. Zeeën kunnen haar niet doven, rivieren spoelen haar niet weg.’ (Hooglied 8:6-7)

Bijbelse trouwteksten uit Spreuken

Mogen liefde en trouw je nooit verlaten. Wind ze om je hals, schrijf ze in je hart. Spreuken 3:3

Overige bijbelse teksten voor je trouwkaart

Wees elkaar niets schuldig, behalve liefde, want wie de ander liefheeft, heeft de gehele wet vervuld. Romeinen 13:8

Niemand heeft God ooit gezien. Maar als we elkaar liefhebben, blijft God in ons en is zijn liefde in ons ten volle werkelijkheid geworden. 1 Johannes 4: 12

En Hij zal onze vrede zijn. Micha 5:4a

Wijs ons de weg van Uw waarheid en onderricht ons, want U bent de God die ons redt, op U blijven wij hopen, elke dag weer. Psalm 25:5

PS; Op trouwkaart.nl vind je ook christelijke trouw gedichtjes!




Trouwkaarten maak je gemakkelijk zó

  1. Kies een trouwkaart van hoogstaande designers
  2. Personaliseer je trouwkaart met eigen foto, teksten en/of logo
  3. Upload adressen of laat pakket met kaarten bezorgen
  4. Wij doen de rest; wel zo handig!
Maak je trouwkaart